torsdag 17. juni 2010

MBT Sko

I fjor sommer gikk jeg til innkjøp av et par MBT sko eller såkalte Masai sko da jeg slet mye med platafasitt betennelse og forkalkninger i hælen. Skoene viste seg å være avlastende for for selve stegavviklingen under fotbuen brukt som dagligdags sko. Men i ettertid har jeg hatt en del problemer med hofteleddsbøyerne og stramme sener i øvre del av lårene.

Jeg har nå sluttet å bruke skoene og hofteproblemene mine forsvant øyebliklig. Ved nærmere ettertanke så er dette logisk. Etter 80 km til 100 km i uka 5 til 6 dager i uka bør vel føttene fred på hviledagene uten unødvendige eksperimenter. Skoene reklamerer med å avlaste føttene men tyngdekraften kommer man aldri unna. Skoene forskyver nok belastningen til andre muskler som får nok juling allerde for min del. Diss skoene fungerte overhode ikke for min del.

Løpmannen med den grønne lua

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar