søndag 20. juni 2010

Ikke uten min dorull......

Gjennom min begrensede og uerfarne løpekarriere har jeg lest en del bøker som omhandler ernæring og løping. En av mine desidert favorittforfattere er avgåtte George Shanahan. De slo meg i dag på min første langtur etter forrige Lørdag hvor avhengig jeg er av å treffe næringsbehovet mitt på spikeren for at ikke løp eller langturen skal gå rett i dass, bokstavelig talt. Dvs når frokosten passerer timeglassets midtpunkt og sørger for at tygdepunktet flyttes nedover i legemet for å si det forsiktig.

Mine langturer går for det meste i skauen så dette er ikke noe problem men jeg må inrømme at alle mine langturer foregår med dorull i løpesekken. Som følge av dette har kostholdet mitt blitt bedre i helgene enn tidligere ettersom jeg er helt avhengig av rett sammensettning av næringstoffer før langturene mine som går på Lør og Søn.

I overigår løp jeg 41 km og følger med 35 km i morgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar